Werk    Beneficianten BankGiro Loterij  


Wijnietblij
Een deels nieuwe werkgroep besluit uiteindelijk afscheid te nemen van Wij blij. En van Myrthe en mij. Dat gebeurt vaker in het professionele bestaan. Maar dit zien we niet aankomen. En omdat het zo'n heerlijk project is, steekt het ons wel. De website www.wijblij.nl houden we nog even in de lucht. (Nu niet meer hoor, maar hij is wel bewaard.)

Wijblij 0809
Een nieuwe opdrachtgever is leuk - en van harte welkom. Vanzelfsprekend. Maar. Een opdrachtgever die jaren bljft is minstens zo interessant. Ook hier en nu. Voor de derde maal mag ik een samengevoel uitdragen. Van culturele instellingen, 42 in getal. Eerst zijn het er 16, dan 31. En nu dus 11 meer. Zulks maakt het er niet eenvoudiger op. Spannend is het. Daar houd ik van. Voorheen slagen we er in alle namen te noemen in een serie radiocommercials en in twee dagbladadvertenties. Nu lukt zoiets niet langer. Dus roepen we de website uit tot hoofdmedium en besteden we daar (nog) meer aandacht aan.

Via wijblij danken de beneficianten, de 'goede doelen', in het openbaar voor de steun die ze ontvangen van de BankGiro Loterij. Commercials van 25 seconden op Radio 1, 4, Classic FM en de regionale zenders, in week 6 en 7, 2009. Ik spreek ze wederom zelf in. En bescheiden advertenties, met steunkleur blauw, in de Volkskrant, Trouw, NRC H en nrc.next. Elke uiting roept op de website te bezoeken: www.wijblij.nl

Daarop komen vijf aspecten aan de orde: wie, wat, waar, waaraan, waarom. Waaraan is een soort etalage, vol voorbeelden van de besteding van de gelden. Transparantie.

Opdrachtgever is: Jolien Schuerveld, Concertgebouw. Contactpersoon bij de BankGiro Loterij: Anneke de Vries. Mediabureau: De Media Maatschap, Lobke Hidding. Studio: Ons Bureau, Emiel Pijl. De website heb ik samen gemaakt met Myrthe Mertz.

Reacties>>

 


Eerder>>