Werk    De Nieuwe Kerk:   Meesterwerk 2011  


Het wordt een goede gewoonte: Meesterwerk.
Eén keer per jaar vraagt De Nieuwe Kerk aan de directeur van een toonaangevend museum één belangrijk religieus kunstwerk te kiezen. Uit de eigen verzameling. De eerste eer valt te beurt aan prof. Michail Piotrovsky van de Hermitage in Sint-Petersburg. Dat wekt geen verwondering. Hij reikt De Heilige Familie van Rembrandt. aan. Dat schilderij schittert verstild in het hoogkoor. Van 11 oktober tot en met 13 november 2011.


Groter>>

De Nieuwe Kerk vraagt mij een campagneplan te maken. Het resulteert in de inzet van advertenties (Trouw, de Volkskrant, NRC Handelsblad, Het Parool) en van radiocommercials à 25 seconden (Radio 1 en Radio Noord-Holland). Ik schrijf de teksten en spreek in. Bij Parkstudio natuurlijk. Opdrachtgeefster is Joanne Gloudemans. Ontwerp advertenties: Beukers Scholma.

        

De expositie trekt, in 1 maand tijd, ruim 36.000 bezoekers. Menig museum doet daar langer over...

Reacties>>