Voorbij(1)    Voorbij(2)    Voorbij(3)    Ogenkunst    Verhalende sieraden 
   Verliefde struisvogels    Perzië    Artvertising    EU    Sportieve draagtas 
   Armando    Kralen    Galerie Binnen    Rob Koudijs  


Artvertising
Het is een initiatief van het Sandberg Instituut. Zeg maar: de bovenbouw, het vervolg, van de Rietveld Academie. Na een best wel lange periode van voorbereiding (goeddeels vanwege stadsdeelperikelen als schoonheidsvergunningen en zo) wordt op 2 december 2006 warme chocolademelk getapt, in stromende regen. Het is zover! De instituutsgevel is een mega reclamedrager geworden, onder de noemer kunstwerk. Meer dan 300 personen, bedrijven, instellingen doen mee. Van Arti & Amicitiae en Bitterzoet tot Multiple_M desigNz en Paul Mertz. Van Het Blauwe Oog en Lam de Wolf tot CPNB en Items. Elkeen koopt een tegeltje, koopt tegeltjes. Met ego logo.

Het is allemaal enig, o zeker, o zeker. En het reikt nog wijder. Met een symposium bijvoorbeeld. En dikke woorden over de grenzen tussen commercie en kunst, maatschappij en marktwerking, privť domein en publieke ruimte. Grenzen verleggen heet het zelfs. Nou dan mag ik toch wel iets vragen? Zoals: waarom is die website zo treurig slecht? Waarom wordt/is die site niet bijgehouden, na de 'opening'? Waarom is er nergens reŽel beeld te vinden van hoe de gevel er realiter uitziet? Dus niet dat ideaalbeeld van zopas.

Bent u daar nog? Sandberg? Artvertising?

Aan de site is nooit meer iets veranderd. Wel merk ik dat er een aanval is gepleegd op het object, 19 op 20 december '06, onder het motto beeldbraak.
www.flexmens.org     www.reageerbuis.com/?entry=55