2016    2015    Kleur (1)    Kleur (2)    Kleur (3) 
   Antenne (1)    Antenne (2)    Antenne (3)    Antenne (4) 
   Favorieten    Te zien    Mannenmode    Media    Slim  




2016

Slim
Er staan twee merken tandpasta in de badkamer: Sensodyne (mij aangeraden door de tandarts, ten tijde) en Oral-B (vanwege de borstel). Aanvankelijk heb ik geen voorkeur. Totdat ik de klik ontdek. In het kort komt het hier op neer. Bij het openen en het sluiten van de tube Sensodyne hoor je een klik. Alsof je een kostbaar voorwerp ontsluit of toesluit. Het klinkt al heel snel heel vertrouwd en dierbaar. Als het ooit een keer niet of minder goed werkt, mis je het. Als het langere tijd niet functioneert, voel je je bekocht. Kortom de klik schept een emotionele band. Althans met mij.

Stom
Het sigarettenmerk Lucky Strike heeft een nieuwe verpakking. De deksel...klikt, vertelt Martijn me en doet zulks horen. Maar dan komt het. Lucky Strike laat het de mensen niet zelf ontdekken, maar verklapt het omstandig. Per stickertje vooraf. Lees mee (alles in KAPITALEN. Dat doe ik uit principe niet. 'Lucky Strike heeft een volledig eigen smaak van echte tabak. En ons nieuwe pakje is nu net zo uniek. De deksel klikt en gaat stevig dicht. Het verfijnde karton voelt zacht aan en heeft een helder witte uitstraling. Je hebt tenslotte meer om te verkennen dan alleen smaak. Enjoy!' Slijm, slijm... Ooit een slappere tekst gelezen?

Stom
Zomaar, opeens, is het gedaan met mijn geliefde tandpasta, met klikdop. IK koel subiet mijn emotie af in een Tafreeltje, 51, ter correctie van collega 46 link (nog maar zo kort geleden...).

2013

Elke keer als er een welgevulde bedelbrief binnenrolt van een liefdadig doel word ik kriegelig. Ik kan het niet uitstaan dat er geld wordt uitgegeven aan dubbele ansichtkaarten, enveloppen, al dan niet grappige stickers, kalender(tje)s, de zoveelste balpen en wat niet al. Om mij over de streep te trekken. Wat moet ik met die prullaria. Hou dat geld in kas, besteed het aan je goede doel! Stuur me een brief, die me in beweging weet te zetten. En laat het daarbij.

En dan is daar ISAO, Internationale Stichting Alzheimer Onderzoek. Ook met een dikke envelop. Maar net als ik me kwaad wil maken, word ik aangenaam verrast. Door een lumineus idee. En direct plak ik twee munten van € 2,- in een verrekijker en stuur die kaart terug, portvrij. Chapeau!

Kerstboom aan huis. Bij familie Peter van den Groenendaal zijn drie lengtes te bestellen. Een Nordmann van 1.0 meter of van 1,5 meter met kluit in pot. Of een N. van circa 2 meter, gezaagd. Prijzen respectievelijk 35, 45 en 50 euro. Bij tijdige boeking wordt, in de Rivierenbuurt, op zaterdag 15 december afgeleverd. Dus geen gedoe aan het stalletje en geen gesjouw. Tip voor volgend jaar: 06 28 54 76 67 dan wel kerstbomenaanhuis@gmail.com Nu nog een website.

Bankklant bij ING? Dan ga je naar www.ing.nl en kiest een meesterwerk. Voor op je bankpas. Het straatje van Vermeer bijvoorbeeld, of de Staalmeesters van Rembrandt. Of de Nachtwacht. Pimpen dus! ING is al jarenlang hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Vandaar. Op vertoon van je pas krijg je nog korting ook!

Een jongeheer van formaat. Hoe een Amsterdammertje met wat krijt en een sticker een fikse erectie aan een condoom helpt. Guerrilla-campagne van Babbels. XXX-L. Voor de Condomerie ter stede. www.babbels.com Voor eigen gebruik: condomerie.com/condooms-op-maat